سوال #1 ADAM


فرض کنید که قراره شما انسان رو طراحی و خلق کنید. البته از قبل شرح وظایف برای این موجود نوشته و تصویب شده


با در نظر گرفتن فرض بالا بفرمایید که:

آیا ترجیح می دید انسان را از روح و جسم خلق کنید (دید بسیاری از ادیان بزرگ و بسیاری از فلاسفه معروف!) یا این که فقط متشکل از ماده (جسم) باشه (دید ماتریالیستی) یا اصلا طرح دیگری در ذهن دارید!؟


نظرات 4 + ارسال نظر
Raphael 21 اردیبهشت 1390 ساعت 09:18 ب.ظ

اول یه ساعت می خوابم ! بعد بیدار که شدم ، میبینم هنوز این فکر مسخره تو ذهنم هست یا نه ! اگه نبود که هیچی ( چون چیزی یادم نمیاد!!! ) اما اگه بود !!! ...... میشینم فکر میکنم که اصن چی شده که به این موضوع رسیدم ! که همین چند روزی مشغولم می کنه ! و تا اونجایی که بتونم دست به این کار نمی زنم !

اما آخرش اگه دیگه مجبور شدم صرفا ماده ( بدون هیچ درک و روح و احساسات ) !

یه سوال دیگه! به نظرت درک و شعور و احساسات نشات گرفته از روح هستن؟ یعنی نمیشه ماده رو طوری طراحی کرد که درک و شعور و احساسات داشته باشه؟
یا این که نه! کلا هر جنسی می خواد داشته باشه، تو بدون احساسات و درک خلقش می کنی؟

Raphael 21 اردیبهشت 1390 ساعت 11:05 ب.ظ

در این مورد نظری ندارم ! ( چون کلا در مورد روح به نتیجه خاصی نرسیدم )

آما ...
درک و شعوری که من گفتم بیشتر منظورم جنبه های مربوط به تعالی طلبی و " فراخود" بود - نه اینکه مثلا درک درد داشته باشه یا نه !!!

( خالق بودنم مکافاته هاااا ! اصن پشیمونم کردی ! من هی گفتم نمی خوام خلق کنم ! تو اصرار کردی )

ثمین 23 اردیبهشت 1390 ساعت 11:21 ق.ظ

خوب جواب مورد نظر را اینجا بنویسیم یا سوال مال بحث جلسه ست؟

ADAM 23 اردیبهشت 1390 ساعت 08:55 ب.ظ

هر طور که راحتین! اگه می خواین جواب بدین نمی خواین می شینیم بحث می کنیم مثل انسان های منتغی (با ت دسته دار!) بازم دوست نداشتین بی خیال خلقت می شیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد